نوشته شده توسط : محمد


خانواده ابتدایی ترین و مهمترین نهاد جامعه بشری محسوب می شود و نقش بسیاری در فرایندهای اجتماعی و بهداشت روانی فرد و جامعه ایفا می کند. نقش خانواده در فرهنگ ایرانی بسیار برجسته بوده تا جایی که به درستی می توان خانواده را مهمترین رکن جامعه ایرانی دانست.

نهاد خانواده در سطح جهانی تحت تاثیر تحولات اجتماعی دهه های گذشته با تغییرات، چالشها، مسایل و نیازهای جدید و متنوع شدن نظامهای خانواده مواجه شده است. پاره ای از این تحولات موجب تزلزل و ناپایداری موقعیت خانواده شده است، کاهش سطح تمایل ازدواج، افزایش آمار جدایی و طلاق و شکل گیری روابط نابسامان از جمله آثار آسیب دیدگی خانواده جوامع امروزی است.... .



:: برچسب‌ها: خوشبختی را در خانواده بیابید ,
:: بازدید از این مطلب : 2429
|
امتیاز مطلب : 135
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

شما مهم‌ترین تصمیمات زندگی خود را در چه زمانی گرفته‌اید؟ پس از سختی‌ها و شکست‌ها و ضربه‌خوردن‌ها...، آیا اینطور نیست؟ معمولا در این زمان‌هاست که به خود می‌گوییم: «دیگر خسته شده‌ام و می‌خواهم کاری برای خود انجام دهم».ما از پیروزی‌های خود شاد می‌شویم اما چیز زیادی از آنها نمی‌‌آموزیم، درحالی که شکست‌ها در عین تلخ‌بودنشان آموزنده‌اند. اگر به گذشته نگاه کنید، متوجه می‌شوید که سختی‌ها و دشواری‌ها درحقیقت نقاط عطف زندگی شما بوده‌اند.انسان‌های موفق به‌دنبال مشکلات نمی‌گردند اما اگر با آنها مواجه شوند از خود می‌پرسند: «برای تغییر و رهایی از مشکل به چه چیزی نیاز دارم و چطور می‌توانم بهتر از این باشم»؟ اما افراد ناموفق تمام علائم هشداردهنده را نادیده می‌گیرند و فقط می‌گویند: «چرا تمام بلاها سر من می‌آید»؟ انسان‌ها از روی عادت زندگی می‌کنند و تا زمانی که اجباری برای تغییر‌کردن نبینند به روال همیشگی زندگی خود ادامه می‌د.... .



:: برچسب‌ها: زندگی در مسیر کمال ,
:: بازدید از این مطلب : 1953
|
امتیاز مطلب : 130
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : شنبه 13 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

هـمـيـن امـروز تصـميم بـگيريد كـه حسرت‌ها را از زندگي پاك سازيد و بعد از آن زمـان بيشتري براي انجام كـارهـا خـواهيـد داشـت‌. همين امروز تصميم بگيريد كه شكوه و شكايتي نكنيد، و بـــعــد از آن افــكــار و انديشه‌هاي‌تان بر روي برنامه‌هاي سازنده و خـلاقانه متـمركز خواهد شد. همين امروز تصمـيم بگيريـد كـه خشم و رنجشي با خود حـمل نكنـيد، و بعـد از آن بهترين‌ها را در وجود اطرافيان خود شناسايي خواهيد كرد. همين امروز تصميم بگيريد كه هرچه در راه زندگي‌تان قرار مي‌گيرد بپذيريد، و بعد از آن بـه ارزش واقـعـي و نـهـفـتـه‌ي زندگي پي خواهيد برد. همين امروز تصميم بگيريد كه بـابـت لـحـظـات عـمـر خـود از خـداوند سپاسگزار باشيد، و بعد از آن از ديدن دنياي زيبا و پر از فرصت‌ها شگفت زده خواهيد شد. همين امروز تصميم بگيريد كه زندگي كنيد و بعد از آن خوشبختي روح‌تان را آذين خواهد بست.

 



:: برچسب‌ها: روح خود را آذین بخشید ,
:: بازدید از این مطلب : 2677
|
امتیاز مطلب : 143
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : شنبه 13 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

راز زندگي
 

روزي پسرك هشت ساله‎اي به مرد سالخورده‎اي نزديك شد كه مقابل چاه آرزويي‎ ايستاده بود، مستقيم به چشمان او نگريست و گفت: «مي‎دانم كه شما خيلي عاقل و فرزانه هستيد. مي‎خواهم راز زندگي را از شما بپرسم‎».
    مرد سالخورده نگاهي به پسرك انداخت و گفت‎: «من در طول زندگي‎ام‎، چيزهاي‎ زيادي ياد گرفته‎ام و مي‎دانم كه راز زندگي در چهار كلمه خلاصه مي‎شود. اولين‎ كلمه‎، انديشيدن است‎. يعني خوب درباره ارزش‎ها و معيارهايي بينديش كه‎ مي‎خواهي مطابق با آن‎ها زندگي كني‎.
    دومين كلمه‎، باور كردن و ايمان داشتن است‎. يعني خودت را مطابق با انديشه‎هايي‎ كه براساس معيارها و ارزش‎هاي زندگي‎ات صورت داده‎اي‎، باور كن‎.
    سومين كلمه‎، آرزو كردن است‎. يعني آرزوي چيزهايي را در سر بپروران كه براساس‎ باورت به خود و ارزش‎ها و معيارهاي زندگي‎ات مي‎تواني به آن‎ها برسي‎.
    چهارمين كلمه‎، جرأت داشتن است‎. يعني به خود جرأت بده تا آرزوهايت كه‎ براساس باورت به خود و ارزش‎هايت در زندگي در سر پرورانده‎اي‎، به واقعيت‎ تبديل كني‎».



:: برچسب‌ها: راز زندگي ,
:: بازدید از این مطلب : 1874
|
امتیاز مطلب : 135
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : شنبه 13 فروردين 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دو قطره اشك در رودخانه زندگي شناور بودند. يكي به ديگري گفت‎: «من قطره اشك دختري هستم‎ كه عاشق بود و عشقش را از دست داد. تو قطره اشك چه كسي هستي‎؟»
    قطره اشك گفت‎: «من قطره اشك دختري هستم كه عشقش را به دست آورد».
    عشق پديده عجيبي است‎. همه به عشق نياز دارند، ولي وقتي عاشق مي‎شويد، انگار كه خود را با اندوه در آميخته‎ايد. به يك فرد خاص وابسته مي‎شويد و به او حالت اعتياد پيدا مي‎كنيد. آن قدر احساس قدرت مي‎كنيد كه به پيشواز رنج مي‎رويد. عشق مي‎تواند قدرتي در شما پديد آورد تا هر گونه‎ درد و رنج را تحمل كنيد و همه نوع فداكاري و از خودگذشتگي از خويش نشان دهيد. در عين حال‎، احساس كم دانستن در شما ايجاد مي‎كند. گاهي وقتي عاشق مي‎شويد و در مي‎يابيد كه تا جاي ممكن در راه عشق‎تان فداكاري كرده‎ايد، بي‎اختيار از او رنجيده خاطر مي‎شويد. سپس در مي‎يابيد كه قسمت مهم‎ و بزرگي از وجودتان را به آن فرد هديه داده‎ايد. و اگر او تركتان كند، احساس خلاء وحشتناكي را در خود حس خواهيد كرد.
    هر چقدر سعي كنيد اشك‎هايتان را در خود نگه داريد، قطرات اشك از چشمانتان به روي زمين فرود مي‎آيند تا در رودخانه زندگي جاري شوند. بيشتر قطرات اشك شناور در رودخانه زندگي از چشمان‎ عشاق فرو ريخته‎اند. و اين نشان دهنده عظمت عشق است‎. عشق به خداوند منان به شما احساس‎ هويت مي‎بخشد. عشق اشك شما را در مي‎آورد، به همين دليل است كه قطره اشك زيباست‎.


:: برچسب‌ها: قطره اشك‎ , زيباست ,
:: بازدید از این مطلب : 1679
|
امتیاز مطلب : 116
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1390 | نظرات ()